Pazar
Az Bulutlu
19°C | 32°C
Pazartesi
Az Bulutlu
19°C | 33°C
Salı
Az Bulutlu
19°C | 35°C

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ LAPSEKİ’DE

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ LAPSEKİ’DE

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ LAPSEKİ’DE

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Çanakkale Boğazı´na yapılması planlanan

köprünün ihale süreci ve güzergahına ilişkin değerlendirmede bulundu.

Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü´nün, Cumhuriyet´in 100. kuruluş yıl dönümü ile uyumlu olması

adına 2 bin 23 metre ayak açıklığına sahip olacağını ve bu uzunlukla bir rekora imza atılacağını belirterek,

projenin güzergahının da tamamen belirlendiğini dile getirdi.

Özellikle tarihi yarım adadaki sit alanlarına girmemek için Lapseki´den Gelibolu´ya geçiş öngördüklerine

işaret eden Arslan, Gelibolu´dan sonra 45 kilometrelik Malkara´ya kadar uzanacak otoyolu da köprü

ihalesinin içinde yapacaklarını, bunu Savaştepe´de İstanbul-İzmir Otoyolu´na, kuzeyde de Kınalı´dan

devam eden otoyola bağlayacaklarını açıkladı.

Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü için şu an Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararının hazırlandığını ve

bu yılın son çeyreğinde ihaleye çıkmayı planladıklarını belirterek, projeyi yap-işlet-devret (YİD) modeli

ile kamu kaynağı kullanmadan yapacaklarını ifade etti.

Söz konusu köprü için 18 Mart 2017´de temel atmak istediklerini vurgulayan Arslan, “Köprüyü sadece

Çanakkalelilerin hizmetinde olacak bir proje olarak düşünmemek gerekir. Bu köprüyle birlikte Avrupa´dan,

Kapıkule´den, Trakya´dan ülkemizde gelen yük hareketinin özellikle Ege´ye, Batı Akdeniz´e gidecek kısmını

ülkemizin batısına ve Batı Akdeniz´e, Ege´ye yönlendirmiş olacağız. Böyle olunca da bu yük hareketi,

İstanbul´a yeni bir yük hareketi getirmeden o tarihi dokuya girmeden Ege´ye ve Akdeniz´e inmiş olacak.

Ayrıca yine İstanbul´un Avrupa yakasından Asya yakasına geçip Ege´ye inecek. Batı Akdeniz´e inecek

yük hareketi de tam tersine Trakya üzerinden 1915 Çanakkale Köprüsü´nü kullanarak gitmiş olacak.”

değerlendirmesinde bulundu.

Arslan, köprü üzerinde demiryolu bulunmayacağını, demiryolunun ekonomik olmayacağı kanısına

vardıklarını söyledi.

“Marmara Denizi´nin etrafında ring oluşturmak istiyoruz”
Arslan, Marmara Denizi´nin etrafında otoyollar ve köprülerle bir ring oluşturmak istediklerine dikkati

çekerek, şöyle konuştu:

“Osman Gazi Köprüsü bitti. Bu senenin sonuna kadar Bursa kısmı da otoyol olarak bitmiş olacak. Yavuz

Sultan Selim Köprüsü´nü 26 Ağustos´ta açıyoruz. Onun da bağlantı yolları tamamlanmış olacak. 1915

Çanakkale Köprüsü´nü ve bağlantı yollarını tamamladığımızda Marmara Denizi´nin etrafında ring

oluşturmuş olacağız. Yoğun sanayinin olduğu bu bölgede ekonominin ve ticaretin aynı şekilde

canlanması, bu ring marifetiyle yük hareketinin limanlara daha kolay erişebilmesi ve adeta yükün

kapıdan kapıya gitmesini çok kolaylaştırmış olacağız. Böylece Kars´ta, Ardahan´da, Iğdır´da, Ağrı´da

olması fark etmez, 786 bin kilometrekarede kim yaşıyorsa hepsinin sosyal refahının artırılması adına

bir katma değer oluşacak. Dolayısıyla 1915 Çanakkale Köprüsü sadece Çanakkale´nin değil, bütün

Marmara Denizi etrafındaki coğrafyanın, ülkemizin projesidir. Sağlayacağı katma değer ve sosyal

devlet anlayışı ile ülkemizin insanına dokunan, insanımızın refahını artıracak projeler yapıyoruz.

İşte onların kaynağını bunlardan oluşturacağımız katma değerle sağlamış olacağız.”

Köprünün 3 yıl içinde hizmete gireceğine dikkati çeken Arslan, “Bugün 15 Temmuz´da nasıl 15

yaşındaki gençler gazi olmaya, şehit olmaya giderek millet olma şuurunu ortaya koydularsa, 1915

Çanakkale Zaferi´nde İstanbul´dan tıp öğrencileri gitmişti, 15-16 yaşında gençler gitmişti ve millet

olma ruhunu ortaya koymuşlardı. Dolayısıyla 1915 yılının ne anlama geldiğini gençlerimiz ve insanımız

unutmasın diye köprü için bu ismi tercih ettik.” ifadelerini kullandı.

13932908_1145770762155163_6157190216897277689_n

Copyrigt © 2016 Lapseki Belediyesi Resmi İnternet Sitesi ®